Welkom op ons blog over onze dagelijkse beslommeringen in Spanje


Welkom op ons blog over onze dagelijkse beslommeringen in Spanje. Wij zijn Fien en Aart en wonen sinds 2007 met veel plezier op de campo in het zuiden van de Costa Blanca. Genietend van het klimaat, de ruimte, de rust, het levenstempo, onze hondjes en vogeltjes en van elkaar. Kijk gerust rond in deze blog en reacties zijn altijd welkom.

vrijdag 24 januari 2014

Ruïne

Langs de doorgaande weg, de C3223 tussen Pinoso en Fortuna staat ruim een kilometer na de afslag Barinas, aan de rechterkant, zo´n 20 meter hoger dan het asfalt, een intrigerende ruïne. Vroeger moet het een boerderij geweest zijn. Telkens als we er langs komen neem ik mij voor er eens een kijkje te nemen. Van de week heb ik er rondgedwaald. Er was uiteraard geen elektra in vroeger jaren, maar stromend water had men er wel. Een piepklein stroompje voert er nu ook nog water uit de bergen erachter aan. De vroegere bewoners moeten genoten hebben vanaf het "terras" van het geweldig mooie uitzicht over de vallei richting het oosten met in de verte het dorp Abanilla. Hier een impressie.



















2 opmerkingen:

  1. Interessante reeks. Ik zou er ook van genoten hebben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooie maar ook spannende reportage. Ik vraag me altijd af "waarom zouden mensen dit huis verlaten hebben". Helaas voor jou en mij een vraag.
    Salu2 Albert

    BeantwoordenVerwijderen