Welkom op ons blog over onze dagelijkse beslommeringen in Spanje


Welkom op ons blog over onze dagelijkse beslommeringen in Spanje. Wij zijn Fien en Aart en wonen sinds 2007 met veel plezier op de campo in het zuiden van de Costa Blanca. Genietend van het klimaat, de ruimte, de rust, het levenstempo, onze hondjes en vogeltjes en van elkaar. Kijk gerust rond in deze blog en reacties zijn altijd welkom.

dinsdag 17 april 2012

Vogeltjes

Op de wind na, die af en toe nog behoorlijk uit het noorden blies, werd het toch best wel een lekkere buitendag. Bij een strakblauwe hemel werd het 22,1 graden.

Diverse vogelparen zijn druk met broeden en grootbrengen van jonkies. Door de straffe schrale noorderwind van de afgelopen week hebben 3 van de 4 jonge kanaries uit hetzelfde nest het helaas niet gered. Op één van de foto´s staat het jong dat het wel gehaald heeft. Ik wilde vanmiddag foto´s maken van het voeren van jonkies die nog in het nest zitten. Na 40 minuten tegen een paal aan geleund te hebben gewacht, kwam moeders eindelijk aanvliegen. Maar in plaats van haar jonkies te voeren, ging ze op hen zitten. Ondertussen had ik gelukkig al wel wat plaatjes van andere vogeltjes geschoten. Waarschijnlijk heeft ze er op gewacht, want toen ik net uit de voliére stapte, ging mevrouw kanarie wel haar kroost eten geven. Van de week ga ik nog wel een keer een half uur zitten wachten. Hopelijk gunt zij, of één van haar soortgenoten, mij wel een kans om het voeren vast te leggen.
 Moeders, die eten gaf zodra ik weg was
 Een mannetjes kanarie
 Putter
 Jonge kanarie, een week uit het nest
 Jonge gouldsamadine, nog niet op kleur
Koppeltje Japanse meeuwtjes

2 opmerkingen:

  1. Wat je wilde lukte niet, maar de andere vogeltjes heb je toch fraai gefotografeerd!
    Vandaag eindelijk weer eens een groenling in de tuin gespot. En ja mijn pimpelmezen .... waar ze nou gaan nestelen....? Maar zo blijft het spannend voor ons als volgers.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fotograaf al niet leiden kan :-)

    BeantwoordenVerwijderen