Welkom op ons blog over onze dagelijkse beslommeringen in Spanje


Welkom op ons blog over onze dagelijkse beslommeringen in Spanje. Wij zijn Fien en Aart en wonen sinds 2007 met veel plezier op de campo in het zuiden van de Costa Blanca. Genietend van het klimaat, de ruimte, de rust, het levenstempo, onze hondjes en vogeltjes en van elkaar. Kijk gerust rond in deze blog en reacties zijn altijd welkom.

donderdag 27 januari 2011

In de wacht

Het was vandaag een bewolkte dag. Het werd slechts 10,3 graden met weinig wind. De hele ochtend heeft het licht geregend.

1 keer per jaar laat ik mijn bloed testen op o.a. suikergehalte en cholestorol. Vandaag was het weer zover dat ik de uitslag kon halen bij onze Spaanse huisarts. 5 minuten voor de afgesproken tijd ben je dan natuurlijk aanwezig en kijk je op het lijstje in de wachtkamer of jouw naam er op staat. En ja, mijn naam stond bij de afgesproken tijd van 10.00 uur. En dan probeer je erachter te komen wie bij de naam hoort die voor jou op het lijstje staat. Dat lukte deze keer niet. Wel ontdekte ik wie er dáár nog voor aan de beurt was. En deze persoon zat ook nog in de wacht. Om 10.30 uur ging deze persoon bij de dokter de spreekkamer in en net toen hij na een kwartier weer naar buiten kwam, liep er een Spaanse jongedame de wachtkamer in, keek op het lijstje en kon, nadat ze een uur te laat was, rechtstreeks doorlopen naar de dokter. Haar timing bleek beter dan de mijne. Maar een volgende keer ga ik gewoon weer op de afgesproken tijd zitten te wachten, want je weet maar nooit of de dokter ooit nog een keer op schema ligt. De uitslagen van het bloedonderzoek waren overigens goed.
De tijden van de afspraken zijn indicatief. Heb geduld alstublieft.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten