Welkom op ons blog over onze dagelijkse beslommeringen in Spanje


Welkom op ons blog over onze dagelijkse beslommeringen in Spanje. Wij zijn Fien en Aart en wonen sinds 2007 met veel plezier op de campo in het zuiden van de Costa Blanca. Genietend van het klimaat, de ruimte, de rust, het levenstempo, onze hondjes en vogeltjes en van elkaar. Kijk gerust rond in deze blog en reacties zijn altijd welkom.

dinsdag 19 juni 2012

Gids

Gisteravond en vannacht heeft het een beetje geonweerd en er is zowaar wat regen gevallen. Volgens de regenmeter van Leo 1,3 mm. Veel te weinig natuurlijk, maar alles is er wel ietsje door opgefrist. Vandaag liep de temperatuur weer op tot 32,8 graden en door de hoge luchtvochtigheid voelde dat broeierig aan.

Afgelopen zaterdagavond, op het feestje ter ere van de verjaardag van Albert, maakte ik kennis met Wijbe. Wijbe verblijft, samen met zijn vrouw Corry als gast bij Albert en Monique. Aan het eind van de avond vroeg Wijbe mij of Albert het er al over gehad had. Ik had geen idee waarover hij het had, maar na zijn uitleg begreep ik, dat hij een verwoed wandelaar is en graag wat wilde lopen in onze omgeving. En aangezien ik wel wandelmogelijkheden weet, was het de bedoeling dat ik een stukje ging lopen met Wijbe. Nou, daar ben ik altijd voor in. Fien heeft namelijk niet graag dat ik alleen op pad ga. Dus samen met iemand anders, in dit geval Wijbe, was ook voor mij weer een mooie gelegenheid om de boel weer eens te verkennen. Wijbe en ik hebben een leuk stuk van de route langs de Río Chícamo bewandeld en gingen na 2 uurtjes lopen weer bezweet huiswaarts.

 Wijbe in het struikgewas
 Wilde oleander

Bamboe
Vervallen aquaduct, alleen het staal ligt er nog

Geen opmerkingen:

Een reactie posten