Welkom op ons blog over onze dagelijkse beslommeringen in Spanje


Welkom op ons blog over onze dagelijkse beslommeringen in Spanje. Wij zijn Fien en Aart en wonen sinds 2007 met veel plezier op de campo in het zuiden van de Costa Blanca. Genietend van het klimaat, de ruimte, de rust, het levenstempo, onze hondjes en vogeltjes en van elkaar. Kijk gerust rond in deze blog en reacties zijn altijd welkom.

zondag 24 juni 2012

Zebravinken

Een zonovergoten zondag werd het. Bij weinig wind werd het 33,6 graden. Toen ik na de F1 race in Valencia even op Nederland 1 keek naar het Nederlands kampioenschap wielrennen kreeg ik geweldig veel medelijden met allen die in Nederland moeten verblijven. Wat een kl"·$te weer zeg. Stuur ons maar zo´n bui regen.

Toen ik destijds begon met een volière, waren de eerste vogeltjes die daarin gehuisvest werden zebravinken. Voor beginnende vogelliefhebbers zijn dat heel gemakkelijke vogeltjes. En dat klopte. Binnen een jaar hadden 12 zebravinken waarmee ik begon, zich vermeerderd tot precies 101.
Omdat ze met zoveel waren en omdat ze zo druk zijn, verstoorden zij het broedgedrag van de andere vogels. Dus nam ik een rigoureus besluit en heb alle 101 zebravinken toen weg gedaan.
Laatst sprak Paco mij aan en vroeg of ik nog een paar Japanse meeuwtjes wilde hebben. Nou, daarvan kon ik er nog wel een paar huisvesten. Toen Paco ze kwam brengen bleken het echter geen Japanse meeuwtjes te zijn, maar 4 mannetjes zebravinken. Ach, dacht ik, 4 mannetjes kunnen zich niet vermeerderen en het blijven toch leuke vogeltjes. Dus nu vliegen er 4 zebravinken tussen de andere soorten. De heren hopen kennelijk toch op damesbezoek, want ze zijn de hele dag hartstikke druk met het bouwen van nestjes in elk nestkastje dat een moment leeg is. En dat is dan ook weer niet goed voor de andere soorten die ook een nestje willen maken. Ik moet er dan ook maar weer over denken om de heren zebravink uit de volière te vangen en elders onder te brengen.

1 opmerking: