Welkom op ons blog over onze dagelijkse beslommeringen in Spanje


Welkom op ons blog over onze dagelijkse beslommeringen in Spanje. Wij zijn Fien en Aart en wonen sinds 2007 met veel plezier op de campo in het zuiden van de Costa Blanca. Genietend van het klimaat, de ruimte, de rust, het levenstempo, onze hondjes en vogeltjes en van elkaar. Kijk gerust rond in deze blog en reacties zijn altijd welkom.

vrijdag 9 maart 2012

Teveel Japanse meeuwtjes

Een wolkje en een zonnetje wisselden elkaar vandaag af. Er stond een windje en de temperatuur kwam uit op 18,9 graden.

Een paar jaar geleden kocht ik 3 Japanse meeuwtjes. Leuke vrolijke vogeltjes tussen alle andere in de volière. Maar ook Japanse meeuwtjes houden van voortplanten. En inmiddels hadden we er ruim in de 50. En ja, het was dan ook allemaal inteelt. Het werd dan ook tijd om een stel meeuwtjes uit te vangen en weg te doen. Vanochtend heb ik samen met Fien 40 van die kleine Japannertjes gevangen. Fien hield de sluisdeur open en ik joeg ze van de achterkant van de volière richting sluis. Zodra en een paar in de sluis waren gevlogen, deed Fien de deur daarvan dicht. Vervolgens ging ik zelf de sluis in en kon ze in die kleine ruimte makkelijk vangen. Ik heb ze weggebracht naar een dierenwinkel. We hebben er nu nog 12, waarvan er 4 nog gaan verhuizen naar de volière van Cor. Binnenkort koop ik een paar nieuwe Japanse meeuwtjes om daarmee vers bloed in de volière te krijgen, want het blijven wel schattige vogeltjes en heel goede surrogaat ouders voor Gouldamadines.

2 opmerkingen:

  1. Leuke vogeltjes zo te zien, maar als er teveel zijn en zeker met inteelt moet je wel drastische maatregelen nemen. Zo blijf je wel lekker bezig!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Aart,
    Jammer dat ik geen volière heb om mijn gesnoeide boom. Daar zou ruimte genoeg zijn.
    Met groet en een fijn weekend. Ton

    BeantwoordenVerwijderen