Welkom op ons blog over onze dagelijkse beslommeringen in Spanje


Welkom op ons blog over onze dagelijkse beslommeringen in Spanje. Wij zijn Fien en Aart en wonen sinds 2007 met veel plezier op de campo in het zuiden van de Costa Blanca. Genietend van het klimaat, de ruimte, de rust, het levenstempo, onze hondjes en vogeltjes en van elkaar. Kijk gerust rond in deze blog en reacties zijn altijd welkom.

donderdag 1 maart 2012

Zand eruit

Weer een heerlijke zonnige dag is het geworden. Er stond weinig wind en het werd 19,5 graden. Wel was het erg heiïg.

Het is 1 maart, dus de (weliswaar meteorologische) lente is begonnen. De hele winter had ik er niets aan gedaan. Dus lag er weer een laag zand en vuil op de bodem van het zwembad. In het begin, toen we pas het zwembad hadden, ging in dan trouw stofzuigen. Maar je bleef aan het stofzuigen, want al het fijne stof ging dwars door het zandfilter en kwam dus weer terug in het zwembad.  Nu doe ik het anders. Ik zet de pomp op "waste" en ga dan snel stofzuigen. In deze stand wordt er niet via het zandfiter gefilterd, maar wordt het vuil van de bodem met het water rechtstreeks weggepompt. En zo´n drieduizend liter water verder was ik al het vuil weer uit het zwembad kwijt. Het vuile water vang ik op en gaat via het dripsysteem weer naar de planten en de struiken. Dus echt verspillen doe ik niet.

 Voor de vrolijkheid heeft Fien nog maar een amandelbloesempje geschoten.

2 opmerkingen:

  1. Je zou een pijp met een kraan op een hoogte van 50? centimeter in de IBC kunnen maken. Het vuil een paar dagen laten bezinken en het bovenste gedeelte weer terug het zwembad in laten lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi met die berg op de achtergrond.

    BeantwoordenVerwijderen