Welkom op ons blog over onze dagelijkse beslommeringen in Spanje


Welkom op ons blog over onze dagelijkse beslommeringen in Spanje. Wij zijn Fien en Aart en wonen sinds 2007 met veel plezier op de campo in het zuiden van de Costa Blanca. Genietend van het klimaat, de ruimte, de rust, het levenstempo, onze hondjes en vogeltjes en van elkaar. Kijk gerust rond in deze blog en reacties zijn altijd welkom.

dinsdag 6 december 2011

Rambla

Het houdt niet op met het mooie weer. Vandaag was het weer een prachtige zonnige dag. De temperatuur kwam uit op 19,6 graden.

Het is vandaag de ¨día de la Constitución¨, een Spaanse nationale feestdag. Op 6 december 1978 stemde 92% van de Spaanse bevolking in met de nieuwe grondwet.
Omdat het een feestdag is heb ik vandaag dan ook maar niet ¨gewerkt¨. In plaats daarvan heb ik weer eens een flinke wandeling gemaakt. Ongeveer 1 kilometer achter ons huis vandaan loopt een prachtige rambla. Daar ben ik heen gelopen en heb weer een stuk ervan verkend. De vorige keren dat ik er was reed ik erdoor met de kleine 4x4 of met de quad van Nelly, maar te voet zie je toch weer heel andere kanten van de natuur.
                                 Doorgang onder de doorgaande weg


                                                     Agave
Bloeiende agave. De stengel groeit in enkele weken tot deze hoogte. Na de bloei sterft de plant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten