Welkom op ons blog over onze dagelijkse beslommeringen in Spanje


Welkom op ons blog over onze dagelijkse beslommeringen in Spanje. Wij zijn Fien en Aart en wonen sinds 2007 met veel plezier op de campo in het zuiden van de Costa Blanca. Genietend van het klimaat, de ruimte, de rust, het levenstempo, onze hondjes en vogeltjes en van elkaar. Kijk gerust rond in deze blog en reacties zijn altijd welkom.

maandag 13 februari 2012

Piensos

Weer een strakblauwe hemel vandaag. De max. temperatuur kwam uit op 11.0 graden. Door het windje voelde het echter fris aan. Ook vanochtend waren alle waterbakken van de vogeltjes weer bevroren. Ik hoop dat er nu toch eindelijk eens een eind komt aan de nachtvorst.

"In de winkel van Sinkel is alles te koop.
Daar kan men krijgen:
Mandjes met vijgen,
Doosjes pommade,
Flesjes orgeade,
Hoeden en petten
En damescorsetten
Drop om te snoepen
En pillen om te poepen",
 
weet ik nog van een oud reclamerijmpje. Niet dat ik zelf ooit een winkel van Sinkel heb meegemaakt, want daar ben ik veel te "jong" voor, maar uit mijn prille jeugd ken ik het rijmpje wel.
Zo´n winkel van Sinkel moet er ongeveer uitgezien hebben als een flinke Piensos hier in Spanje.

Ze verkopen er van alles. Van vogelkooitjes, whiskey, schoonmaakmiddelen, aardappelen, koekjes, snoepgoed, vaasjes, klein gereedschap, rattengif, tot zonnebrillen, potten en pannen, vaasje en bloembakken, schroefjes en spijkers tot voer voor de dieren en nog veel meer. Neen, ze verkopen geen wasmachines en televisies en ook geen hoeden en petten en damescorsetten, maar wel heel veel. Ik koop er in ieder geval voer voor mijn vogeltjes en honden. Vanochtend heb ik weer 25 kilo parkietenvoer en 25 kilo kanarievoer gekocht. En oh ja, een paar hondenworsten. Iedere avond krijgen de hondjes daar een plakje van, in plaats van een koekje bij de koffie.



5 opmerkingen:

  1. Ha die ouwe buurtjes! Heerlijk zo'n winkeltje. In Blaricum heb je nog Driekus de meelmuis op de meentweg. Net zo'n topshop!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja heerlijk zo'n vol winkeltje, lekker neuzen, en dat rijmpje ken ik ook nog! groetjes van Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellig winkeltje. Daar kun je wel lekker rondneuzen.
    En dat rijmpje ken ik nog wel van vroeger.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Aard, dit soort buurtsupers hebben wij hier ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In Los Boliches/Fuengirola vind je nog wel van zulke winkeltjes. Ze hebben een bepaalde charme, maar anno 2012 zie ik niet dat de volgende generatie het overneemt, of ze kunnen geen werk krijgen. 40% van de jeugd is in Esp werkloos.
    Grtz Albert
    P.S. Nog 11 dagen en dan lopen jij en ik weer in de pas.

    BeantwoordenVerwijderen