Welkom op ons blog over onze dagelijkse beslommeringen in Spanje


Welkom op ons blog over onze dagelijkse beslommeringen in Spanje. Wij zijn Fien en Aart en wonen sinds 2007 met veel plezier op de campo in het zuiden van de Costa Blanca. Genietend van het klimaat, de ruimte, de rust, het levenstempo, onze hondjes en vogeltjes en van elkaar. Kijk gerust rond in deze blog en reacties zijn altijd welkom.

woensdag 2 maart 2011

Honden "assistentie"

Het werd vandaag een zonnige dag met weinig wind. De temperatuur kwam uit op 17,5 graden. Ideaal tuinweer.

Onze zijtuin hebben we ingedeeld in een aantal velden met daar tussendoor zo'n 200 meter slingerende paden. De velden en de paden worden afgescheiden door een rand van bij elkaar geharkte stenen uit de tuin. Het geheel is een soort parkje, waar je leuk doorheen kan wandelen. Vandaag stond in het teken de randen weer te fatsoeneren. Eén veldje is volgeplant met hottentottenvijg rond een vijgenboom. Dat spul groeit echter als onkruid en groeide helemaal over de rand. Om de rand weer zichtbaar te krijgen moest er naast harken dus ook gesnoeid worden. Altijd als ik in de tuin aan het werk ben krijg ik "assistentie" van een paar honden. Ze slepen het onkruid weer uit de kruiwagen en zodra ik me buk om onkruid uit de grond te trekken, bespringt er wel eentje mij om me een knuffel te geven. Dat schiet allemaal lekker op, maar het is wel gezellig en ik klets wat af tegen hen zonder tegenspraak te krijgen. Dus wat ik doe, is altijd goed.

5 opmerkingen:

  1. Ach, lieve leuke Albie ;-) Zag gisteren in Dolores bij mensen een hondje wat sprekend op hem lijkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelfde kruiwagen en zelfde hottentotvijg, die van ons zijn met gele bloemen.
    En dat kastje heb je knap beschilderd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto Fien!
    En wat je zegt Aart, het schiet niet op, maar het is wel gezellig. En jullie zijn inmiddels een beetje aan het Spaanse tempo gewend toch? Manana, manana.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Wim,
    Je bent scherp Wim. Wij hebben gele, blauwe en zonder bloem.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een pracht plaatje! Zo'n lief hondje wat om je heen huppelt de hele tuin door. Bij ons volgt de kat mij ook altijd in de tuin. Gezellig toch? groetjes.....

    BeantwoordenVerwijderen