Welkom op ons blog over onze dagelijkse beslommeringen in Spanje


Welkom op ons blog over onze dagelijkse beslommeringen in Spanje. Wij zijn Fien en Aart en wonen sinds 2007 met veel plezier op de campo in het zuiden van de Costa Blanca. Genietend van het klimaat, de ruimte, de rust, het levenstempo, onze hondjes en vogeltjes en van elkaar. Kijk gerust rond in deze blog en reacties zijn altijd welkom.

dinsdag 1 maart 2011

Snoeien

Vandaag was het een zonnige dag. Een beetje windering en het werd 16,3 graden. Gisteren stond er veel wind bij max. 14,7 graden.

Vorige week was een heerlijke voorjaarsweek. Je bent dan meteen verpest als de temperatuur weer wat terugvalt zoals nu. Een graadje of 15 á 16 vind ik dan al koud, hoewel het in de zon en uit de wind al gauw dik boven de 20 graden is. Maar ja, ik ga niet de hele dag uit de wind zitten. Dan maar de tuin in. Alberto, de eigenaar van een lokaal tuincentrumpje, komt af en toe eens aanwaaien. Ieder jaar zegt hij tegen mij dat ik eind september, begin oktober de margrieten e.d. moet snoeien. Dan krijg je volgend jaar nog veel mooiere planten, volgens Alberto. En ieder jaar sla ik zijn advies in de wind, want ze staan dan juist nog zo mooi te bloeien. Deze keer heb ik voor de helft naar hem geluisterd. Ongeveer de helft van de margrieten heb ik in oktober teruggesnoeid en inderdaad, ze begonnen begin januari al weer mooi uit te lopen. Ja, tot de vorst er in 2 nachten een eind aan maakte. Alle gesnoeide planten zijn kapot gevroren. Ook een flink deel van de niet gesnoeide trouwens. Maar sommige niet gesnoeide hebben het overleefd en staan alweer mooi in bloei. Alles wat kapot gevroren was heb ik dan ook maar de laatste dagen een 2e snoeibeurt gegeven. 10 kruiwagens vol snoeiafval. Kijken wat ervan terecht komt. Anders moet ik volgende maand nieuwe kopen en misschien lacht Alberto dan wel in zijn vuistje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten