Welkom op ons blog over onze dagelijkse beslommeringen in Spanje


Welkom op ons blog over onze dagelijkse beslommeringen in Spanje. Wij zijn Fien en Aart en wonen sinds 2007 met veel plezier op de campo in het zuiden van de Costa Blanca. Genietend van het klimaat, de ruimte, de rust, het levenstempo, onze hondjes en vogeltjes en van elkaar. Kijk gerust rond in deze blog en reacties zijn altijd welkom.

donderdag 17 mei 2012

Nieuwe bril

Weer een prachtige dag werd het. Niet helemaal strak blauw door af en toe wat sluierbewolking, maar met weinig wind en 27,5 graden was het goed te doen.

Ik draag nu zo´n jaar of 7 een varifocus bril. En de laatste tijd had ik de indruk dat ik beter zonder, dan met bril kon kijken. Athans veraf dan. Voor kortbij moest de varifocus het toch doen om de lettertjes te kunnen lezen. Onlangs waren we toch in Torrevieja en zagen daar een winkel van Specsavers, én daar kwam mijn 7 jaar oude bril ook vandaan. Wij dus naar binnen met de vraag of ze mijn ogen even wilden opmeten, omdat ik vond dt ik niet meer zo goed zag. Het keurige, licht arrogante antwoord van de strak in het pak ons te woord staande bediende was, dat wij maar een afspraak moesten maken. Over een week of zo hadden ze wel tijd voor ons. Nou, wij dus voorlopig even niet. Torrevieja is bij ons vandaan ruim 50 minuten rijden, dus wij verlieten zonder afspraak en licht geïrriteerd de mooie winkel van Specsavers.
Terug naar de auto kwamen we lang nog een brillenzaak, Optiprix in het winkelcentrum Habeneras.

Eens kijken of ze hier net zo arrogant zijn, zeiden wij tegen elkaar. Maar nee hoor. Allervriendelijkst werden we te woord gestaan door Josefina en of we 5 minuutjes geduld hadden, dan werden we meteen geholpen. Zeer professioneel werden mijn ogen opgemeten. Natuurlijk waren mijn ogen wel ietsepietsje minder geworden. Maar waarom ik niet meer zo goed door de oude bril kon kijken kwam hoofdzakelijk doordat de glazen zwaar gekrast en doffig waren geworden. Kortom, na een klein half uur liepen we buitengewoon tevreden deur weer uit en over een paar dagen konden we mijn nieuwe bril ophalen. En nu heb ik mijn nieuwe varifocusbril, met ontspiegelde en meekleurende glazen voor zo´n beetje de helft van de prijs van Specsavers. Over een paar jaar maar weer eens kijken of de vriendelijke Josefina nog bij Optiprix werkt.

2 opmerkingen: