Welkom op ons blog over onze dagelijkse beslommeringen in Spanje


Welkom op ons blog over onze dagelijkse beslommeringen in Spanje. Wij zijn Fien en Aart en wonen sinds 2007 met veel plezier op de campo in het zuiden van de Costa Blanca. Genietend van het klimaat, de ruimte, de rust, het levenstempo, onze hondjes en vogeltjes en van elkaar. Kijk gerust rond in deze blog en reacties zijn altijd welkom.

dinsdag 29 mei 2012

Zaaddoos

Een bries uit het zuid oosten, volop zon met aan het eind van de middag hier en daar een wolkje en 29,7 graden, maakten het een mooie dag. Voor komende zondag wordt er eindelijk een bui regen verwacht. Hopelijk gaat dat uitkomen, want alles is zo droog als gort.

Als ik door de tuin loop kan ik het niet laten om hier en daar een onkruidje uit de grond te trekken. Het is net als met een korstje van een wondje. Je kan er moeilijk afblijven. Maar vaak breekt het plantje dan bij de wortel af, zodat ik er weer niets mee opschiet, want binnen de kortste keren groeit er uit de rest een nog groter stuk onkruid. Soms trek ik echter het hele onkruidje eruit en dat voelt dan goed.
Gisteren zag ik een plantje, waarvan de bloemetjes uitgebloeid zijn en waaraan zich heel aparte zaaddoosjes gevormd hadden. Apart genoeg om er een fotootje van te maken.


2 opmerkingen:

  1. Heel apart maar ook heel mooi!
    Kunstwerkje van de natuur.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dacht eerst aan een al dan niet gevaarlijke giftige rups. Misschien een ontstaan vanuit een evolutionaire overlevingsstrategie.
    Als ik in de tuin ga wandelen heb in steeds een duikersmes bij me, met een steek heb ik wortel en al ;-) Het mes gaat doorheen de keitjes en is zo sterk dat het jaren meegaat.

    BeantwoordenVerwijderen